Welkom bij De Rank

Daltonschool De Rank is een toonaangevende Daltonschool in de wijk Het Broek in Hengelo.

Wij zijn een excellente academische school, waar iedereen zich welkom voelt en waar aandacht is voor de eigenheid en de talenten van alle kinderen. Met onze kernwaarden: puur, sprankelend, verwondering, trots, verbindend en lef, geven wij vorm aan het dagelijks onderwijs.

Wij willen een omgeving scheppen waarin kinderen de ruimte krijgen zich vanuit hun eigenheid en hun specifieke talenten te ontwikkelen. Open staan voor ontdekking, voor plezier, voor wat nieuw is, vormt de basis van leren en groeien op de Rank, zowel voor de kinderen als voor het team. We hebben hoge verwachtingen van onze kinderen en spelen in op de snel veranderende maatschappij. Dit doen wij door ons aanbod steeds te verrijken met vaardigheden en vakken als onderzoekend leren, Engels en ICT geletterdheid.

Een zeer belangrijk raamwerk in ons onderwijs is de talentencirkel ontwikkeld in samenwerking met SETD van de Universiteit Twente. De leerkrachten nemen deze talenten als uitgangspunt bij het ontwerp van hun lessen, zowel bij de reguliere methodelessen als bij de thematische lessen. Op deze manier bevorderen we de onderzoekende houding, het creatieve hogere orde-denken en de nieuwsgierigheid van kinderen. Klik hier voor meer informatie.